(Kapatılan)20. Hukuk Dairesi

2010/8877 E.  ,  2010/12111 K.

MAHKEMESİ :Kadastro Mahkemesi

Taraflar arasındaki kadastro tespitine itiraz davasının yapılan duruşması sonunda kurulan hükmün Yargıtayca incelenmesi davalılar ... ve ... tarafından istenilmekle, süresinde olduğu anlaşılan temyiz dilekçesinin kabulüne karar verildikten sonra dosya incelendi, gereği düşünüldü:
K A R A R

Hükmüne uyulan Yargıtay 20. Hukuk Dairesinin bozma kararında özetle: "Özellikle keşif sonucu resmi belgelere dayalı olarak düzenlenen bilirkişi raporundan, çekişmeli taşınmazların memleket haritasındaki ve kadastro paftasındaki konumu incelendiğinde, dairede aynı gün temyiz incelemesi yapılan güneydeki 111 ada 8 parselin hükmen orman olduğu ve bu parsel hakkındaki hükmün onandığı, yine 7 parselin tamamı ile 6 parselin krokide (A) harfi ile gösterilen bölümünün bu kararla hükmen orman olduğu ve davalılarca temyiz edilmeyerek kesinleştiği, batıdan 111 ada 1 nolu, doğudan 251 ada 1 nolu orman parseli ile çevrili olduğu, bu durumda 2, 3, 4, 5 ve 6 nolu parsellerin birlikte toplam yüzölçümleri de göz önüne alındığında, dava konusu parsellerin tamamının, 6831 Sayılı Yasanın 17/2. maddesi kapsamında ormaniçi açıklığı niteliğinde olduğu anlaşılmaktadır. .... Mahkemece değinilen yönler gözetilerek davanın tümden kabulü gerekirken, dava konusu taşınmazların özel mülke dönüşmesini sağlayacak şekilde dava konusu 6 nolu parselin krokide (B) harfi ile gösterilen bölümü ve 5 parsel hakkında davanın reddine karar verilmesi usül ve yasaya aykırıdır." gereğine değinilmiştir. Mahkemece, bozma kararına uyulduktan sonra davanın kabulüne ve dava konusu 111 ada 5, 6 ve 7 parselin orman niteliği ile hazine adına tapuya tesciline karar verilmiş, hüküm davalılar ... ve ... tarafından temyiz edilmiştir.
Dava dilekçesindeki açıklamaya göre dava, kadastro tespitine itiraza ilişkindir.
Çekişmeli taşınmazların bulunduğu yerde 1947 yılında yapılıp kesinleşen orman kadastrosu bulunmaktadır.
Dosya kapsamına ve mahkemece uyulan bozma kararı gereğince işlem yapılarak hüküm kurulmuş olduğuna göre, yerinde görülmeyen temyiz itirazlarının reddiyle, usul ve yasaya uygun olan hükmün ONANMASINA, aşağıda yazılı onama harcının temyiz edenlere yükletilmesine 11/10/2010 gününde oybirliği ile karar verildi.

8 Mart 2024 Cuma